Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez eFizjo

§1. Postanowienia ogólne

  1. Definicje:
    1. Usługodawca – PAWUL – Urszula Habowska z siedzibą w Gdyni, ul. Płk. Stanisława Dąbka nr 227B, lok. 10, 81-155 Gdynia, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 8941276371, REGON 220411247, reprezentowana przez Urszulę Habowską – właścicielkę.
    2. Aplikacja – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem: efizjo.solvisio.pl
    3. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę.
    4. Użytkownik lub Pacjent – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która dokonała Rejestracji w Aplikacji lub dokonała rezerwacji terminu u Profesjonalisty za pomocą Kalendarza Wizyt.
    5. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca zdolności prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła z Usługodawcą odrębną Umowę ramową o świadczenie usług. Przez Usługobiorcę rozumie się również Profesjonalistę, jeżeli w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zawarł z Usługodawcą Umowę ramową o świadczenie usług.
    6. Profesjonalista
    7. Profil – zbiór informacji na temat Profesjonalisty umieszczony w Aplikacji.
    8. Konto Użytkownika – wpis w bazie danych Aplikacji, dotyczący Użytkownika lub Pacjenta, z którego wynika możliwość dostępu do określonych Usług.
    9. Konto Profesjonalisty lub Usługobiorcy – wpis w bazie danych Aplikacji, z którego wynika możliwość dostępu do określonych Usług.
    10. Usługi – mają znaczenie nadane w dalszej części Regulaminu.
    11. Kalendarz Wizyt – program komputerowy będący narzędziem do zarządzania grafikiem pracy Profesjonalisty, umożliwiający Użytkownikowi dokonanie rezerwacji terminu wizyty u Profesjonalisty przez Internet.
  2. Usługodawca świadczy Usługi na podstawie niniejszego Regulaminu.
  3. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.  o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 t.j.).

§2. Rodzaje i zakres Usług

  1. Usługodawca świadczy między innymi następujące Usługi:
    1. udostępnia wyszukiwarkę Profesjonalistów;
    2. umożliwia rezerwację terminu wizyty u Profesjonalistów;
    3. umożliwia Usługobiorcom przekazywanie danych do systemu informacji w ochronie zdrowia, na zasadach określonych w Umowie ramowej.

§3. Warunki świadczenia Usług dla Użytkowników oraz Usługobiorców

  1. Definicje:
    1. musi dokonać Rejestracji,
    2. musi posiadać dostęp do sieci Internet oraz posiadać przeglądarkę internetową.
  2. Każdy korzystający z Internetu może zapoznawać się z informacjami o Profesjonalistach oraz korzystać z wyszukiwarki.
  3. Każdy może zarezerwować termin wizyty lub badania u Profesjonalisty, który udostępnił taką możliwość. W celu umówienia wizyty konieczne jest podanie wszystkich wymaganych danych. W niektórych przypadkach rezerwacja terminu u Profesjonalisty może wymagać podania nr PESEL. Podanie nr PESEL jest uzasadnione koniecznością identyfikacji Użytkownika przez Profesjonalistę. W trakcie umawiania wizyty zostanie utworzone Konto Użytkownika, jeżeli takie konto nie zostało wcześniej dla Pacjenta utworzone.
  4. Zarezerwowanie wizyty u Profesjonalisty jest możliwe wyłącznie w przypadku wyrażenia przez Użytkownika wyraźnej zgody na przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych Użytkownika o stanie zdrowia (art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia 679/2016, tzw. RODO) oraz udostępnienia tych danych wybranemu Profesjonaliście. Usługodawca informuje, że brak wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych Użytkownika o stanie zdrowia uniemożliwi zarezerwowanie wizyty.
  5. Rezerwując wizytę u Profesjonalisty Użytkownik zawiera z Profesjonalistą lub zatrudniającym go Usługobiorcą wiążącą umowę o udzielanie świadczeń zdrowotnych lub innych świadczeń z zakresu ochrony zdrowia. Za realizację tej umowy odpowiada wyłącznie Profesjonalista lub zatrudniający go Usługobiorca.

§4. Warunki świadczenia usług dla Profesjonalistów w oparciu o Profile

  1. Utworzenie Profilu dla Profesjonalisty wymaga utworzenia Konta Profesjonalisty i podania podstawowych informacji o nim.
  2. Podstawowe informacje o Profesjonaliście obejmują: tytuł zawodowy, imię i nazwisko, adres wykonywania czynności w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych. Informacje o wykształceniu i kategorii Profesjonalisty mogą być umieszczane jedynie, jeżeli mają one oparcie w aktualnej, powszechnie akceptowanej wiedzy naukowej. Usługodawca zastrzega sobie wyłączne prawo do wprowadzania i edytowania informacji w zakresie numeru telefonu oraz innych danych kontaktowych Profesjonalisty. Samodzielnie zamieszczanie tego typu informacji na Profilach może skutkować usunięciem tych informacji oraz blokadą pola, na którym taką informację zamieszczono. Dostęp do zablokowanego pola Profilu odbywa się wówczas za pośrednictwem Usługodawcy.
  3. Przed opublikowaniem Profilu, Usługodawca dokona weryfikacji uprawnień zawodowych Profesjonalisty lub posiadanych kwalifikacji zawodowych, na podstawie przedstawionych Usługodawcy przez Użytkownika lub Profesjonalistę dokumentów.
  4. Jeden Profesjonalista może mieć wyłącznie jeden Profil. Niedozwolone jest utworzenie Profilu wspólnego dla kilku Profesjonalistów. Profile powtarzające się będą usuwane.
  5. Profesjonalista może zamieszczać jedynie swoje zdjęcie, umożliwiające jego rozpoznanie. Zamieszczając zdjęcie w Aplikacji, Profesjonalista wyraża zgodę na rozpowszechnianie i publiczne udostępnianie swojego wizerunku. Usunięcie Konta nie ma wpływu na powyższą zgodę. Zabrania się zamieszczania zdjęć innych osób, a także wszelkiego rodzaju utworów graficznych (np. logotypów). Zezwala się, ze względu na cechy formatu cyfrowego, na retusz fotografii, pod warunkiem, że będzie on polegał na zastosowaniu korekty globalnej, która polepsza jakość (np. nasycenie, kontrast). Nie zezwala się natomiast na stosowanie zabiegów selektywnych w celu dodawania lub odejmowania elementów, łączenia kilku fotografii lub zmiany jej oryginalnej kompozycji. Zabronione jest również zamieszczanie zdjęć o zabarwieniu pornograficznym lub nielicujących z profesjonalnym charakterem Serwisu.
  6. Zdjęcie niespełniające powyższych kryteriów może zostać usunięte przez Usługodawcę bez ostrzeżenia i konieczności powiadomienia Profesjonalisty.
  7. Zamieszczając zdjęcia w Aplikacji, Profesjonalista udziela Usługodawcy niewyłącznej, nieograniczonej w czasie, nieodpłatnej licencji na korzystanie ze zdjęć na terytorium całego świata, na polach eksploatacji takich jak: zwielokrotnianie techniką analogową i cyfrową, wprowadzanie do pamięci komputera, wprowadzanie do sieci komputerowej lub multimedialnej, wprowadzanie do obrotu, najem, dzierżawa, publiczne udostępnianie w miejscu i czasie wybranym przez Usługodawcę, wyświetlanie, nadawanie, reemitowanie, odtwarzanie, umieszczanie zdjęcia w bazach danych, wykorzystania zdjęcia w celu promocji Usługodawcy i prezentacji zdjęcia w Aplikacji. Usunięcie Konta przez Profesjonalistę nie ma wpływu na obowiązywanie powyższej licencji.
  8. Usługodawca ma prawo odmówić opublikowania informacji na temat Profesjonalisty, w tym zdjęcia, a opublikowane usunąć, jeżeli zostanie stwierdzona ich nieprawdziwość lub niezgodność z niniejszym Regulaminem.

§5. Profile Usługobiorcy

  1. Utworzenie Profilu nowego Usługobiorcy wymaga podania co najmniej podstawowych informacji o nim.
  2. Podstawowe informacje o Usługobiorcy obejmują: nazwę placówki medycznej, kategorię, województwo, miejscowość, a także dane adresowe i kontaktowe. Usługodawca zastrzega sobie wyłączne prawo do wprowadzania i edytowania informacji w zakresie numeru telefonu oraz innych danych kontaktowych Usługobiorcy.
  3. Każdy Usługobiorca może posiadać tylko jeden Profil. Niedozwolone jest utworzenie Profilu wspólnego dla kilku Usługobiorców. Profile powtarzające się będą usuwane.
  4. Usługodawca ma prawo odmówić opublikowania informacji na temat Usługobiorcy, a opublikowane informacje usunąć, jeżeli zostanie stwierdzona ich nieprawdziwość lub jeżeli okażą się nielicujące z charakterem Aplikacji.

§6. Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług przez Użytkowników. Rejestracja i logowanie.

  1. Zawarcie umowy o świadczenie Usług następuje w stosunku do Użytkowników w momencie dokonania Rejestracji. Zawierając umowę o świadczenie Usług Użytkownik akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.
  2. Umowa zawierana jest na odległość, bez jednoczesnej obecności jej stron. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony.
  3. Logowanie do Konta odbywa się za pomocą funkcjonalności udostępnionych przez Usługodawcę.
  4. Użytkownikowi będącemu konsumentem w rozumieniu właściwych przepisów, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, bez podania przyczyny. Odstąpienie od umowy następuje przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie o odstąpieniu należy przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail biuro@solvisio.pl lub w formie pisemnej na adres Usługodawcy wskazany w § 1 ust. 1 lit a). Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  5. W przypadku pojawienia się uzasadnionych wątpliwości co do autentyczności wprowadzonych przez Użytkownika danych, Usługodawca może zażądać przedstawienia stosownych dokumentów potwierdzających te dane.
  6. Niedopuszczalne jest posiadanie przez jednego Użytkownika więcej niż jednego Konta.
  7. Zabrania się udostępniania swojego Konta Użytkownika osobom nieuprawnionym.
  8. Użytkownik może w każdym czasie wypowiedzieć umowę kontaktując się z Usługodawcą, jak i rozwiązać umowę o świadczenie Usług poprzez skasowanie swojego Konta Użytkownika – w zależności od wyboru Użytkownika. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usług jest skuteczne z chwilą, gdy doszło do Usługodawcy w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią.
  9. Usługodawca zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy o świadczenie Usług, jeżeli działanie Użytkownika jest niezgodne z prawem, Regulaminem lub godzi w wizerunek Aplikacji, lub narusza godność, integralność lub dobre imię Aplikacji lub innych osób. Rozwiązanie w stosunku do osób innych niż konsumenci ma skutek natychmiastowy. W stosunku do konsumentów rozwiązanie umowy o świadczenie Usług następuje po wezwaniu Użytkownika do zaniechania naruszeń i bezskutecznym upływie terminu, nie krótszego niż 14 dni na ich zaniechanie.

§7. Odpowiedzialność

  1. Użytkownik, Usługobiorca i Profesjonalista są odpowiedzialni za bezpieczeństwo i zachowanie poufności swojego hasła do Konta. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieuprawniony dostęp do Profilu lub Konta na skutek uzyskania dostępu do hasła przez osoby trzecie. W przypadku podejrzenia możliwości ujawnienia hasła osobom trzecim, Użytkownik, Usługobiorca i Profesjonalista zobowiązuje się niezwłocznie zmienić hasło lub skontaktować się w tym celu z Usługodawcą. W przypadku, gdy Usługodawca wejdzie w posiadanie informacji o nieuprawnionym dostępie do Konta Użytkownika Profesjonalisty lub Usługobiorcy, Usługodawca może dla bezpieczeństwa zresetować hasło do Konta i wylogować Użytkownika, Profesjonalistę lub Usługobiorcę ze wszystkich urządzeń.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę materiałów i informacji umieszczonych w Aplikacji przez Użytkownika, Usługobiorcę lub Profesjonalistę. Usługodawca nie odpowiada za roszczenia Użytkowników, Usługobiorców, Profesjonalistów oraz osób trzecich, których prawa i uzasadnione interesy zostały naruszone poprzez te materiały. Użytkownik oraz Usługobiorca przyjmują do wiadomości i zgadzają się, że Usługodawca nie jest zobowiązany do sprawdzenia lub weryfikacji materiałów lub informacji zamieszczanych przez Użytkowników lub Usługobiorców.
  3. Użytkownik, Usługobiorca lub Profesjonalista ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Aplikacji, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, nieuprawnionym ujawnieniem danych osobowych tajemnicy zawodowej, innej informacji poufnej lub tajemnicy przedsiębiorstwa, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych.
  4. W przypadku otrzymania przez Usługodawcę urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczonych przez Użytkownika, Usługobiorcę lub Profesjonalistę i uniemożliwienia dostępu do tych danych, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności względem tego Użytkownika, Usługobiorcy lub Profesjonalisty za szkodę powstałą w wyniku uniemożliwienia dostępu do tych danych.
  5. W stosunku do podmiotów innych niż konsumenci, Usługodawca odpowiada wyłącznie za szkody spowodowane z wyłącznej winy umyślnej Usługodawcy. Wyłączona jest odpowiedzialność Usługodawcy za utracone korzyści.
  6. Usługodawca nie odpowiada za prawidłowość danych przekazanych przez Użytkownika Usługobiorcy lub Profesjonaliście w związku z udzielanymi mu świadczeniami zdrowotnymi, w szczególności niepodaniu przez Użytkownika przed przystąpieniem do udzielania mu świadczeń zdrowotnych wszystkich danych medycznych o swoim stanie zdrowia, istotnych dla prawidłowego udzielenia tych świadczeń.

§8. Tryb zgłaszania zastrzeżeń i postępowania reklamacyjnego

  1. Usługodawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Aplikacji oraz udzieli pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z jego funkcjonowaniem.
  2. Zastrzeżenia co do rzetelności opinii zawartych w Aplikacji zgłasza się bezpośrednio do Usługodawcy. Zgłoszenie zostanie rozpatrzone przez Usługodawcę w terminie 14 dni roboczych.
  3. Pozostałe zastrzeżenia, a także uwagi, sugestie i błędy strony można zgłaszać, pisząc na adres e-mail: biuro@solvisio.pl. Reklamacja rozpatrywana jest w terminie 14 dni roboczych od dnia jej wniesienia. Jeżeli termin ten nie będzie mógł być dotrzymany, Usługodawca powiadomi przed jego upływem o przyczynach opóźnienia i wyznaczy kolejny termin.
  4. Odpowiedzi na zgłoszenia będą udzielane na adres poczty elektronicznej Użytkownika, Usługobiorcy lub Profesjonalisty.

§9.  Postanowienia końcowe

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu w ważnych przypadkach, w szczególności w przypadku zmiany funkcjonalności Aplikacji, zmiany profilu działalności Usługodawcy lub zmiany przepisów prawa.
  2. O dokonanej zmianie Regulaminu Usługodawca poinformuje Użytkownika drogą poczty elektronicznej na wskazany adres e-mail lub w drodze korespondencji wewnętrznej kierowanej do Użytkownika przez mechanizm informatyczny na Konto Użytkownika, na 14 dni przed ich wejściem w życie.
  3. Użytkownik, Usługobiorca i Profesjonalista ponoszą odpowiedzialność za podanie adresu poczty elektronicznej, do którego nie posiadają dostępu, w szczególności adresu nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu, oraz wynikające z tego faktu skutki w postaci nieotrzymania powiadomienia określonego w ust. 2.
  4. Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego.
  6. Usługodawca zastrzega, że w przypadku, gdy w następstwie uchwalenia lub zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na Usługodawcę zostaną nałożone nowe obowiązki, mające wpływ na zapisy Regulaminu, ich realizacja przez Usługodawcę nie będzie uznawana za zmianę Regulaminu.
  7. Właściwym do rozstrzygania sporów wynikających ze świadczenia Usług, w przypadku sporów z Użytkownikami niebędącymi konsumentami jest sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.